dnd-5e. races. Share.
Kitsune 5e | Race Guide for 5th Edition
D&D 5th Edition | This Dhampir 5e guide will explore the lore and history of Dhampirs, the best races and classes to pair with a Dhampir, and more. |
DnD 5E: 5 самых недооцененных рас персонажей - | Sign up to join our subscriber list to get our weekly newsletter sent straight to your inbox on Friday morning, which will include the latest D&D news, articles, memes, and more! |
Официальные приключения для DnD5: обзор и мнение | According to DND Beyond statistics, the half-orc was the fifth most popular race among users of the site in 2020. |
DnD 5e Deities
Четыре плюса и минуса возвращения к базовой DnD | Roleplaying News Russian | Columns and News. |
Kitsune 5e | Race Guide for 5th Edition - DNDWiki | Well, lucky you, we are discussing the best Race for a paladin in 5e DnD in this article. |
DnD Races and Species: Guide for Choosing and Building DnD 5e Races | All dnd5e Gens. Random Table PDFs. Bestsellers Info. |
Факты о расе Аасимар в ДнД 5 (Dungeons&Dragons)
fantasy government types for DnD 5e. DnD 5e Players Echo Knight Fighters в DnD могут призывать свое Эхо и использовать различные связанные способности в бою, а способность 18-го уровня даже удваивает это до двух Эхо. Канал организации и обсуждения игр ДнД 5-й редакции в НС. Расы и происхождения. According to DND Beyond statistics, the half-orc was the fifth most popular race among users of the site in 2020.
Dhampir 5e Guide
dnd раса dungeons and dragons отвратительные мужики. одна из девяти основных рас в DnD 5E. Расы из Монстры Мультивселенной. АаракокраAarakocra MPMM+2 и +1 / +1 к тремMPMM. We look ahead to the complete DnD release schedule for 2024, with details on the release dates and content for Wizards of the Coast’s upcoming books. A mainstay in every DnD setting, and in real life, humans are renowned for their adaptability, perseverance, and just how much they get done in such a relatively short lifespan.
ДнД 5: Первый взгляд
Отмечу также, что подобно тифлингам для аасимар характерны так называемые спящие гены, это значит, что примесь крови небожителей может проявляться через 1 или несколько поколений, то есть аасимар может появиться в семье людей, где ранее на протяжении многих поколений рождались лишь обычные человеческие младенцы. Кроме того, часто аасимара даже нельзя отличить при рождении, так как примесь крови небожителя может проявиться только по мере взросления. Внешний вид расы Аасимар Внешность аасимар серьезно различается в зависимости от происхождения и некоторых других факторов. Как я уже упоминал, некоторые аасимар вовсе неотличимы от людей, другие могут отличаться золотистыми глазами без зрачков, или серебряными волосами, некоторые имеют перья в волосах, а также на плечах и спине лопатках , где у ангелов находятся крылья. Цвет кожи также может значительно различаться от серебристого, до золотого и изумрудного, а аасимар из рода коатлей и вовсе имеют небольшие радужные чешуйки на коже. Происхождение Аасимар Аасимары чаще всего встречались в восточных землях Унтера и Малхоранда, где они были потомками добрых божеств, которые когда-то обитали среди смертных. Однако после Магической Чумы аасимар лишились родины и распространились по всему Фэйруну, а также по другим частям Торила. Некоторых аасимар, которые проживали за пределами Фэйруна, часто тянуло сюда, возможно, из-за врожденной связи с землями Унтера и Малхоранда, кроме того достаточное число аасимар проживало в пограничных землях, таких как Дурпар, Мургом, Теск или Уотердип, хотя ни одно из этих мест не считалось исторической родиной Разновидности Аасимар: защитники, каратели, павшие В научном сообществе Фэйруна принято подразделять расу аасимар на 3 разновидности: Аасимар-защитники — являются более распространенной разновидностью и чаще имеют остатки перистых крыльев на спине.
Защитники способны на короткий промежуток времени 1 минута буквально превращаться в ангелоподобную форму, при этом у аасимар появляются светящиеся бестелесные крылья, которые позволяют им совершать непродолжительные полеты. Кроме того, в этой форме аасимар защитник способен наносить урон излучением божественной энергии. Вторая разновидность — это аасимар каратели, которые буквально наполнены божественным светом и единственным желанием — карать силы зла. Божественный огонь буквально переполняет аазимар карателей и они также способны менять свою форму на короткое время, при этом извергая испепеляющий огонь изо рта и глаз. Этот огонь уничтожает не только врагов, но может также уничтожить союзников в пределах 10 футов от аасимар, а также испепелить и его самого. Большая часть карателей предпочитают носить маски, особенно те аасимар, кто является членом культа Цзешу ри. Третья разновидность — это павшие падшие аасимар, те кто перешли на сторону зла.
Кстати, некоторые источники гласят, что изменение мировоззрения аасимар не является односторонним процессом. Известно о павших аасимар, которые вернулись на сторону света, благодаря добрым поступкам или борьбе со злом, и вновь стали защитниками или карателями.
WotC also updated goblinoid lore to make them originally inhabitants of the Feywild before the goblin deity Maglubiyet conscripted goblinoids into an army which he then marched into the material plane, where they eventually lost their fey creature type. Despite the lore changes, this makes the hobgoblin better suited to front-line martial classes like the Fighter, which feels ironic considering the less militaristic presentation of the Hobgoblin. Gift of the Many works for any build, but I recommend reserving it to use defensively.
However, it lacks any other racial traits, which makes the standard human extremely bland. Since this is the only way to get a feat at first level and the only way to get a feat without giving up potentially crucial ability score increases, the variant human is a hugely popular option for players who want to make us of feats. Much of this guide will draw comparisons between the standard and variant human, but to be clear up front: The variant human is better in all but the most novel of builds. Much of this guide will also discuss options for feats to select at first level as a variant human, which serve the same function as the traits offered by other races. The Human is notably the only race which is not significantly changed by the Customizing Your Origins optional rules.
Dragonmarked humans are affected more significantly, of course. Kalashtar ERLW Kalashtar are a race of humanoids bound to good-aligned spirits from the Dreamlands, the plane where minds travel to when they sleep. The Kalashtar originate in Eberron, seeing their first appearance as a playable race in back in DnD 3. While these capabilities are powerful, they also pigeon-hole the Kalashtar into spellcasting classes. With the custom origin rules in place, the Kalashtar becomes an effective option for martial classes who are frequently vulnerable to mind-affecting problems like spells and special abilities which might frighten or charm them, as well as to Psychic damage which is rare but basically impossible for most martial characters to avoid.
Historically, Kender have been portrayed unfavorably because of their loose concept of private property. Taunt is satisfying in a number of ways, but it does mean that the Kender favors builds with higher mental ability scores over strictly martial builds. This is unfortunate, because a taunt mechanic often makes it much easier to be an effective Defender. They are defined more by their Dexterity increase than their Wisdom increase, and the Kenku is a go-to race for stealthy characters. With the custom origin rules or the updated version of the Kenku published in Monsters of the Multiverse, the Kenku is defined primarily by its skill proficiencies and Mimicry.
Thematically, the Kenku is a fantastically unique race with some interesting quirks. They are spectular imitators, but lack creativity. Of course, the updated version of the Kenku published in Monsters of the Multiverse discards much of that. That does remove some of the novelty of the race, but it also means that players might not feel as restrained in their actions when playing a kenku. They are at the same time both pitiful and terrifying.
As a playable race, the original version of the Kobold was a significant design point in the evolution of race design in 5th edition. Of course, this was later removed. They also feature the powerful Pack Tactics trait which is typically reserved for weak creatures designed to be threatening in a group but negligible on their own. Despite the strength of Pack Tactics, the original Kobold is very limited. The updated version of the Kobold published in Monsters of the Multiverse completely reworked their design, removing both Pack Tactics and Sunlight Sensitivity, which was met with much skepticism from people who enjoyed Pack Tactics.
That was loss was certainly tragic, the new version of the Kobold is interesting, versatile, and very playable. If we had gotten this as the original version of the Kobold, I think people would have really liked it. Leonin MOoT Where tabaxi are charismatic, agile cat people, leonin are strong, bulky cat people. Mechanically, the Leonin is a Strength-based brute, having similar ability score increases to the Half-Orc. Leonin get Darkvision, a free skill, and a roar which can frighten nearby creatures, making them an excellent, interesting, and accessible race.
With the custom origin rules in place, the Leonin and the Tabaxi are very similar. The Leonin gets one fewer skill proficiency, but gets Daunting Roar. Mechanically, they have a fun mix of offensive and defensive abilities, and an interesting set of ability score increases. In terms of flavor, lizardfolk are sufficiently alien that they truly feel like a unique race rather than a human with scales and a tail. Perhaps the biggest challenge of building a lizardfolk using the original version of the Lizardfolk is their ability score increases.
Unfortunately that means that Hungry Jaws will be less useful because the attack is Strength-based. This means that the race itself is MAD, which is uniquely frustrating. This means that you can attempt to use it repeatedly until you hit, so attacking repeatedly against high-AC opponents is fine and you never risk giving up access to the temporary hit points you gain when you hit. Constitution and Wisdom are a great combination for clerics and druids, but literally anything else will lag offensively which makes other class options much less appealing. Their lore varies between settings, but minotaurs as a playable race are notably different from the Minotaurs listed in the Monster Manual.
Where the Minotaur monster is a fiend, the Minotaur race is a humanoid. They also lost their signature ability Labyrinthine Recall, which calls back to the greek mythological minotaur which was imprisoned in a labyrinthe. The playable version of the Minotaur is a minotaur in name and shape, but the similarities are purely cosmetic. The real-world mythology of the Minotaur is wholly absent from the playable race at least until we get to the updated version in Monsters of the Multiverse. Mechanically, the Minotaur is an appealing front-line martial option.
Minotaurs can use their horns as natural weapons, notably dealing 1d6 damage rather than 1d4 like every other published race until they all got updated in Monsters of the Multiverse. But that alone still makes them no better than manufactured weapons. Goring Rush and Hammering Horns are what make the horns matter. Goring Rush provides the most important part of the Charger feat, while Hammering Horns allows you to push enemies 10 ft. Since their traits are so tied up in their Strength-based horns, you need to build around Strength to make them meaningful as a race.
Unfortunately, the existence of the Charger and Crusher feats makes the Minotaur a niche option regardless of which version of the race you use. Charger is a rarely-used feat because its effects are difficult to bring into play repeatedly in the same encounter.
Марилит ДНД. Ламия ДНД Монстер. Ламия демон.
Вилден ДНД. ДНД 4 набор монстров. ДНД Эберрон расы. Идеи для фэнтези расы. ДНД расы и классы.
Игровые расы ДНД. DND Races. Расы в ДНД список. Коты в ДНД раса. Pathfinder РПГ.
Pathfinder Саджан. Pathfinder НРИ персонажи. Сильва раса ДНД. Сезонные эльфы ДНД. Раса Эльф ДНД.
Рост эльфов ДНД. Данжеон энд Драгонс расы. Подземелье и драконы расы. Ликантропы ДНД 5. Ликантропия ДНД.
DND оборотень. Тритон ДНД 5. Triton DND 5e. Ящеролюды Pathfinder. DND 5e житель.
ДНД раса Жуков. Линнорм Pathfinder. Шелин Pathfinder. Гробница аннигиляции ДНД. Забытые королевства расы.
Дворф забытые королевства. Сфера ДНД. Днд5 тилвиртон. Фирболг ДНД раса. Эльф Эладрин.
Эладрин ДНД. ДНД 5 эладрины. Эладрин Эльф ДНД. Дампир ДНД. ДНД персонажи группа.
ДНД Леоналы. Орки Forgotten Realms. Neverwinter Nights 2 полурослик. Pathfinder прегены. ДНД 5 расы и классы.
Юань ти ДНД 5. DND Юан ти. Юань ти раса ДНД. Юань ти ДНД 5 раса. Мерфолки ДНД.
Chail 1 месяц назад Не совсем правильно говорить, что новые варианты рас отменяют старые - это не еррата. Но иметь три независимые страницы про одну расу например, дампир - действительно, нонсенс. Есть же возможность убрать варианты под спойлеры, например.
Расовые проблемы современной D&D
Это бесконечные бесплатные зелья лечения. Учитываю расу эльфа, мы кастуем ягоды, отдыхаем 4 часа, восстановили ячейку заклинаний, а ягоды у нас еще 20 часов действуют. На этом уровне получаем: Первозданная осведомленность — достаточно бесполезная способность, использовал только несколько раз; Добыча охотник — выбираем «Убийца колоссов». Для такого урона нужно накидывать метку охотника на раненного противника. Со следопытом на этом закончим, у него есть несколько крутых фишек в развитии, по хорошие заклинания у него открываются очень поздно, оборонительные тактики ситуативны и не очень полезны для бойца дальних дистанций, а мультиатаку ждать целую вечность. Я рекомендую взять эксперта в арбалетах и переходить на ручной арбалет. За счет этого мы получает: У нас нет помехи на стрельбу из арбалета в ближнем бою; Мы можем совершать атаку одним и тем же ручным арбалетом как основным, так и бонусным действием; Наша Метка охотника срабатывает на обоих атаках, а сбить её сложно, благодаря тому, что мы начинали воином. Меняем длинный лук на арбалет. Мы получили «Всплеск действий».
Хрустальный осколок Комфортный быт - вот цель большинства халфлингов. Место, где можно поселиться в тишине и покое, подальше от разоряющих всё монстров и сражающихся армий.
Очаг и сытный ужин.
Радиация для вас - благо, по крайней мере в умеренных пределах. Повторное использование этой способности будет возможно после совершения продолжительного отдыха. В прошлом человек опционально. Если ваш персонаж жил до Великой Войны и гулифицировался лишь после нее, вы можете выбрать два дополнительных навыка, которыми вы будете владеть. Однако, за столь долгое время, ваши мышечные ткани довольно сильно разложились и вы получаете штраф -2 к Силе. Несмотря на свой ужасный внешний вид и полную стерильность, гули имеют иммунитет к большинству болезней, а так же воздействию радиации.
Истории послевоенного мира неизвестны случаи смерти гулей от старости. ГУЛЬ ""Конечно, это было тыщу лет назад. Откуда, как ты думаешь, взялись гули? Думаешь, мы просто проснулись одним прекрасным утром и сказали себе: «Ух ты, интересно, как бы это было бы, если бы моя гниющая плоть лохмотьями слезала с моего долбанного тела? Обладает сверхчеловеческой силой и выносливостью, но, как правило, низким интеллектом. Бесплоден, но постоянная регенерация своей ДНК делает его биологически бессмертным, то есть обычный супермутант не может умереть от старости. С возрастом обычно слабеет.
Abysal Protection: As a reaction to being forced to make a saving throw against spells or other magical effects you can give yourself advantage when making those saving throws. You can use this ability a number of time equal to your Charisma modifier. I have chosen to replace the magic immunity provided by this race with the feature called Abysal Protection because I want to maintain the lore behind the race as the most beloved children of an evil god who has made his domain within the vast territories of the Abysal Plane. They show no signs of aging beyond that point except for growing larger, so in theory, a naga could live well over a century. Size: Naga stand about 5 feet tall when upright, but the total length of their bodies, head to tail, ranges from 10 to as much as 20 feet. Speed Burst By lowering your body to the ground and propelling yourself with your arms, you can move more quickly for a time. As a bonus action on your turn, if you have both hands free, you can increase your walking speed by 5 feet until the end of your turn. Natural Weapons: Your fanged maw and constricting serpentine body are natural weapons, which you can use to make unarmed strikes.
On a failed save, the target takes 1d4 poison damage. Languages: You can speak, read, and write Common and Naga. I believe that the racial bonuses do not match the lore and the benefits provided by this race. The first warforged were mindless automatons, but House Cannith devoted vast resources to improving these steel soldiers. An unexpected breakthrough produced fully sentient soldiers, blending organic and inorganic materials. Warforged are made from wood and metal, but they can feel pain and emotion. Built as weapons, they must now find a purpose beyond the war. A warforged can be a steadfast ally, a cold-hearted killing machine, or a visionary in search of purpose and meaning.
Ability Score Increase: Your Constitution score increases by 2, and one other ability score of your choice increases by 1. Size: Medium Constructed Resilience: You were created to have remarkable fortitude, represented by the following benefits: You have advantage on saving throws against being poisoned, and you have resistance to poison damage. You can don only armor with which you have proficiency. To don armor, you must incorporate it into your body over the course of 1 hour, during which you remain in contact with the armor. To doff armor, you must spend 1 hour removing it. You can rest while donning or doffing armor in this way. Languages: You can speak, read, and write Common and one other language of your choice. Specialized Design.
You gain one skill proficiency and one tool proficiency of your choice. You tower over your comrades; juggernaut warforged stand between 6 and 7 feet in height and can weigh up to 450 pounds. Iron Fists. Powerful Build. You count as one size larger when determining your carrying capacity and the weight you can push, drag, or lift.
The best wizard race
«Dungeons and Dragons» могут отказаться от термина "раса" при создании персонажей, и фанаты предлагают множество альтернатив. Dungeons & Dragons 5th Edition, more commonly known as D&D 5e or DnD 5e, is a fictional tabletop role-playing game. One player assumes the role of a Dungeon Master (DM), and the others each control a single character. The 5E Racial Stat Bonus Chart is a quick reference for racial ability score bonuses in Dungeons & Dragons 5E official content.
Even More Random Encounter Tables?
- Yuan-Ti Pureblood (from Volo's)
- Расы | Falloutdnd5e
- Races | Dungeons & Dragons
- D&D 5th Edition
- DnD Races 5e List and Guide
- Choosing a Race