Все расы ДнД (часть 1). Расы из Книги Игрока. Здесь представлены совершенно новые классы и расы, вдохновлённые вселенной Warcraft, а также новое снаряжение, умения, заклинания и многое другое.
DnD Races and Species: Guide for Choosing and Building DnD 5e Races
Size and Speed: Halflings are small-sized creatures. They can reroll and critical miss on an attack, skill, or saving throw roll. Halfling Nimbleness: You can ignore creatures-enemies AND allies- that are larger than you when you move, giving you a tactical advantage. Subrace — Lightfoot These halflings are lithe, dexterous, and more adept at acrobatic practice than their more wide-footed kin. These are also the tallest subrace of halfling. Lightfoot Halfling Traits: Lightfoots are naturally stealthy, allowing them to use any creature a size category larger than them as cover.
Subrace — Ghostwise This mysterious subrace of halfling are mercurial outsiders. They often exist outside the social norms of others of their kind, and that of any other race as well. If you wish to be a mysterious and unseen character, this is a good choice. Ghostwise Halfling Traits: If you share a language with a creature within 30 feet, you can speak telepathically with them. Subrace — Stout Stout Halflings are the dwarvish-heritage small-folk that resemble their distant ancestors moreso than the other varieties.
They have a stronger constitution than their bretheren, and are a better choice for characters who will be in the thick of combat more often. Stout Halfling Traits: Resistance to poison and advantage on saves against poison will come in handy on your travels. Preferred Class Halflings of any subrace make excellent Rogues, given their Dexterity and ability to reroll missed attacks. The traits provided by the lightfoot and ghostwise subraces all work favorably with a stealthy character. For Stout Halflings, you are equipped to become a melee class such as a Monk or Ranger.
Half-Orc The product of cross breeding between humans and the brutish orcs, half-orcs are a proud people, bearing scars as a display of their past conquests. They are strong, tough, and quick to anger. Always eager to pick a fight, half-orcs make a good addition to any adventuring party looking to get into the rough stuff. Size and Speed: Half-Orcs are medium-sized creatures. Half-Orc Traits: Darkvision and a free proficiency in Intimidate are a good start, and it gets better from there.
Half-orcs gain relentless endurance, which lets them survive a killing blow once per long rest. When scoring a critical hit, they get an extra die of damage as well. Preferred Class Half-Orcs are a brutal race and perform best as melee strikers. Barbarian and Fighter are you best options, with paladin as another standout provided you have the Charisma to fuel your class abilities. Human Humans are the most common and well-rounded race in the Forgotten Realms and any other world you may find your self adventuring.
With many aesthetic varieties, they are all similarly equipped stat and skill-wise. Size and Speed: Humans are medium-sized creatures. Depending on how you roll your ability scores, this may be a better choice than the vanilla option. Preferred Class Humans are equally equipped to be any class. With flexible ability score adjustments and a feat provided by the Variant Human, you can gain an edge at first level no matter your walk of life.
Tiefling The devil-touched have marks of their infernal heritage. They have horns, colored skin, strange eyes, forked tongues, or any combination thereof. Born of the underworld, and with abilities fitting of their heritage, Tieflings are a powerful race. Size and Speed: Tieflings are medium-sized creatures.
Ударная кость: восьмигранный кубик d8 Основная способность: Ловкости Мастерство спасброска: Ловкость и интеллект Владение доспехами и оружием: Легкая броня, простое оружие, ручные арбалеты, длинные мечи, рапиры и короткие мечи волшебник Создание персонажа-волшебника требует предыстории, в которой преобладает по крайней мере одно необычное событие. Как изучающий тайную магию, у вас есть книга заклинаний, содержащая заклинания, которые показывают первые проблески вашей истинной силы. Ударная кость: шестигранный кубик d6 Основная способность: Интеллекта Мастерство спасброска: Интеллект и мудрость Владение доспехами и оружием: Кинжалы, дротики, пращи, посохи и легкие арбалеты 3.
Определите оценки способностей и модификаторы. Теперь, когда у вас есть представление о том, кто ваш персонаж, пришло время определиться с вашими навыками. Эти навыки работают как «зонтик» для более специфических способностей, таких как акробатика с ловкостью , аркана с умом , обман с харизмой и медицина с умом. Например, если вы хотите, чтобы ваш персонаж был действительно хорош в скрытности, например, вам нужно добавить больше очков на Ловкость. Вот все способности вашего персонажа, и Dungeon Master DM попросит проверить способность: Прочность: Включает физическую и физическую силу. DM попросит проверить умение использовать любую спортивную деятельность, в которой используется грубая сила. Персонажи-истребители обычно имеют больше очков на этом навыке.
Ловкость: Этот навык измеряет действия, требующие ловкости. Ловкость рук: Насколько хорошо персонаж владеет руками. Например, для карманной кражи, взлома замков или использования ножей. Stealth: Насколько хорошо персонаж может оставаться незамеченным. Конституция: Этот покрывает любые способности, требующие выносливости. Интеллект: Относится к действиям, требующим знания, памяти и магии. Arcana: Знания о магии.
История: Знания об историческом прошлом. Изучение: Ищите улики и исследуйте. Природа: Знания о растениях и животных, но не о том, как с ними обращаться. Религия: Знания о конкретной религии, богах и религиозных событиях. Мудрость: Это похоже на интеллект, но больше связано со знанием того, как жить, с вещами, которые вы не можете должным образом изучить, просто прочитав книгу. Обработка животных: Как обращаться с животными в целом. Лекарственное средство: Умеет стабилизировать умирающего товарища или диагностировать болезнь.
Восприятие: Замечает присутствие чего-то, обычно используется для определения того, какую часть окружающего мира персонаж видит, слышит, обоняет и т. Выживание: Связано с тем, как выжить в дикой природе, как охотиться, следовать по следам и т. Харизма: Включает в себя действия, в которых вы должны взаимодействовать с другими людьми. Обман: Насколько хорошо персонаж может лгать. Запугивание: Насколько хорошо персонаж может запугать. Производительность: Насколько хорошо персонаж может радовать публику музыкой, танцами, актерским мастерством, рассказыванием историй или другими развлечениями. Убеждение: Насколько хорошо персонаж может убедить других.
Каждый игрок выбирает, какая будет его лучшая способность, распределяя очки между каждым из них. Есть три способа определить свой счет способностей: с помощью кубика, с помощью системы покупок и с использованием средних чисел. Вы пишете числа на маленьком кружке каждой способности и помещаете над ней соответствующий модификатор. Вы можете оставить своего персонажа на произвол судьбы и бросить кубик, чтобы случайным образом определить, каковы показатели способностей вашего персонажа. Бросьте четыре кубика d6 и запишите на листе бумаги сумму трех высших кубиков. Повторите это еще пять раз, чтобы у вас было шесть чисел для распределения между вашими способностями. Вы также можете дать всем своим способностям восемь очков в качестве базовых и иметь 27 очков, которые можно распределить между Силой, Ловкостью, Телосложением, Интеллектом, Мудростью и Харизмой, максимум 15 очков в качестве оценки способности.
Или вы можете использовать следующие числа: 15, 14, 13, 12, 10, 8. Затем вы добавляете к этому числу бонус вашей расы и проверяете, каким будет ваш модификатор.
The ability to simply disappear or change appearance is always handy for any Rogue builds. Genasi Genasi are the offspring between mortals and genies. They take on the elemental attributes of their genie parents and have an affinity with their ancestral elements.
They are powerful creatures that have the versatility of the mortal realm combined with the strength of their planar parents. Genasi can be found in the Elemental Evil 5e supplement book. Ages: Genasi age at the same rate as humans, but have a longer life expectancy, around 120 years. Size: Genasi tend to be human-sized between 5-6ft, and they are considered to be medium-sized creatures. The Air Genasi can also cast levitate without any components once per long rest.
They can also cast the Pass without Trace spell once per long rest. They have fire resistance. The Fire Genasi also learns several extra spells as they level up. At level 1, they know Produce Flame and at level 3, they learn Burning Hands. Ability Score Modifiers: Depends on the type.
Overview and Best Classes for Genasi: Genasi are an extremely versatile race because of their different elemental types. Gith The Gith are a lost race of humanoid creatures that were enslaved by Illithids. They are lost as a civilization and any culture they once had has since been destroyed.
You can rest while donning or doffing armor in this way.
Languages: You can speak, read, and write Common and one other language of your choice. Specialized Design. You gain one skill proficiency and one tool proficiency of your choice. You tower over your comrades; juggernaut warforged stand between 6 and 7 feet in height and can weigh up to 450 pounds.
Iron Fists. Powerful Build. You count as one size larger when determining your carrying capacity and the weight you can push, drag, or lift. Skirmisher You were built to scout the edges of battle and outmaneuver your enemies.
You are lean and designed for speed. Your walking speed is increased by 5 feet. Light Step. When you are traveling alone for an extended period of time one hour or more , you can move stealthily at a normal pace.
The following rework has been inspired by a google docs spreadsheet called "Detect Balance: a 5e Homebrew Race Guide". Using this I was able to determine that the features from Juggernaut and Skirmisher subraces have the same value as the version of the Specialized Design feature that made it in the official depiction of the Warforged race, when using it to calculate balance. Level 1 Mutations Official content Manta Glide when falling, if not incapacitated, ignore the first 100 feet when calculating the fall damage, and you can move 2 feet horizontally for ever 1 foot you descend Nimble Climber Climb Speed equal to base speed Underwater Adaptation gain the Amphibious trait and a Swim speed equal to your base speed. Combat Pheromone: as a bonus action, you can mark one creature you can see within 10 feet of you.
Until the end of your next long rest, your proficiency bonus is doubled for any ability check you make to find the marked creature, and you always know the location of that creature if it is within 60 feet of you. Breath Weapon feature from Dragonborn race. Powerful Build: You count as one size larger when determining your carrying capacity and the weight you can push, drag, or lift. Lurker: You can attempt to hide even when you are only lightly obscured by foliage, heavy rain, falling snow, mist, and other natural phenomena.
Keen Smell: Thanks to your sensitive nose, you have advantage on Wisdom Perception and Intelligence Investigation checks that involve smell. Mimicry: You can faultlessly recreate but not modify sounds, words, and voices you have heard before, as though you were a tape recorder. A successful Insight check opposed by your Deception check allows a listener to determine that the effect is faked. Homebrew Mutations level 5 Wings: a flying speed of 25 feet.
Relentless Endurance: When you are reduced to 0 hit points but not killed outright, you can drop to 1 hit point instead. Adrenaline Surge: When you move on your turn in combat, you can double your speed until the end of your turn. Healing Factor: You can focus yourself to occasionally shrug off injury. When you take damage, you can use your reaction to roll a d12.
DnD 5E: 5 самых недооцененных рас персонажей
However, the ability to use it on saving throws can make it hard to justify using for something like an attack roll. Weirdly, Saving Face improves based on the number of nearby allies, so it works best in a large party. If you want the proficiencies the Githyanki and the Mountain Dwarf are better choices. The Hobgoblin falls somewhere between the benefits of those two options. The updated version of the Hobgoblin published in Monsters of the Multiverse made major changes to the Hobgoblin, essentially giving their traits a full rewrite. WotC also updated goblinoid lore to make them originally inhabitants of the Feywild before the goblin deity Maglubiyet conscripted goblinoids into an army which he then marched into the material plane, where they eventually lost their fey creature type. Despite the lore changes, this makes the hobgoblin better suited to front-line martial classes like the Fighter, which feels ironic considering the less militaristic presentation of the Hobgoblin. Gift of the Many works for any build, but I recommend reserving it to use defensively.
However, it lacks any other racial traits, which makes the standard human extremely bland. Since this is the only way to get a feat at first level and the only way to get a feat without giving up potentially crucial ability score increases, the variant human is a hugely popular option for players who want to make us of feats. Much of this guide will draw comparisons between the standard and variant human, but to be clear up front: The variant human is better in all but the most novel of builds. Much of this guide will also discuss options for feats to select at first level as a variant human, which serve the same function as the traits offered by other races. The Human is notably the only race which is not significantly changed by the Customizing Your Origins optional rules. Dragonmarked humans are affected more significantly, of course. Kalashtar ERLW Kalashtar are a race of humanoids bound to good-aligned spirits from the Dreamlands, the plane where minds travel to when they sleep.
The Kalashtar originate in Eberron, seeing their first appearance as a playable race in back in DnD 3. While these capabilities are powerful, they also pigeon-hole the Kalashtar into spellcasting classes. With the custom origin rules in place, the Kalashtar becomes an effective option for martial classes who are frequently vulnerable to mind-affecting problems like spells and special abilities which might frighten or charm them, as well as to Psychic damage which is rare but basically impossible for most martial characters to avoid. Historically, Kender have been portrayed unfavorably because of their loose concept of private property. Taunt is satisfying in a number of ways, but it does mean that the Kender favors builds with higher mental ability scores over strictly martial builds. This is unfortunate, because a taunt mechanic often makes it much easier to be an effective Defender. They are defined more by their Dexterity increase than their Wisdom increase, and the Kenku is a go-to race for stealthy characters.
With the custom origin rules or the updated version of the Kenku published in Monsters of the Multiverse, the Kenku is defined primarily by its skill proficiencies and Mimicry. Thematically, the Kenku is a fantastically unique race with some interesting quirks. They are spectular imitators, but lack creativity. Of course, the updated version of the Kenku published in Monsters of the Multiverse discards much of that. That does remove some of the novelty of the race, but it also means that players might not feel as restrained in their actions when playing a kenku. They are at the same time both pitiful and terrifying. As a playable race, the original version of the Kobold was a significant design point in the evolution of race design in 5th edition.
Of course, this was later removed. They also feature the powerful Pack Tactics trait which is typically reserved for weak creatures designed to be threatening in a group but negligible on their own. Despite the strength of Pack Tactics, the original Kobold is very limited. The updated version of the Kobold published in Monsters of the Multiverse completely reworked their design, removing both Pack Tactics and Sunlight Sensitivity, which was met with much skepticism from people who enjoyed Pack Tactics. That was loss was certainly tragic, the new version of the Kobold is interesting, versatile, and very playable. If we had gotten this as the original version of the Kobold, I think people would have really liked it. Leonin MOoT Where tabaxi are charismatic, agile cat people, leonin are strong, bulky cat people.
Mechanically, the Leonin is a Strength-based brute, having similar ability score increases to the Half-Orc. Leonin get Darkvision, a free skill, and a roar which can frighten nearby creatures, making them an excellent, interesting, and accessible race. With the custom origin rules in place, the Leonin and the Tabaxi are very similar. The Leonin gets one fewer skill proficiency, but gets Daunting Roar. Mechanically, they have a fun mix of offensive and defensive abilities, and an interesting set of ability score increases. In terms of flavor, lizardfolk are sufficiently alien that they truly feel like a unique race rather than a human with scales and a tail. Perhaps the biggest challenge of building a lizardfolk using the original version of the Lizardfolk is their ability score increases.
Unfortunately that means that Hungry Jaws will be less useful because the attack is Strength-based. This means that the race itself is MAD, which is uniquely frustrating. This means that you can attempt to use it repeatedly until you hit, so attacking repeatedly against high-AC opponents is fine and you never risk giving up access to the temporary hit points you gain when you hit. Constitution and Wisdom are a great combination for clerics and druids, but literally anything else will lag offensively which makes other class options much less appealing. Their lore varies between settings, but minotaurs as a playable race are notably different from the Minotaurs listed in the Monster Manual. Where the Minotaur monster is a fiend, the Minotaur race is a humanoid. They also lost their signature ability Labyrinthine Recall, which calls back to the greek mythological minotaur which was imprisoned in a labyrinthe.
The playable version of the Minotaur is a minotaur in name and shape, but the similarities are purely cosmetic. The real-world mythology of the Minotaur is wholly absent from the playable race at least until we get to the updated version in Monsters of the Multiverse. Mechanically, the Minotaur is an appealing front-line martial option. Minotaurs can use their horns as natural weapons, notably dealing 1d6 damage rather than 1d4 like every other published race until they all got updated in Monsters of the Multiverse. But that alone still makes them no better than manufactured weapons.
They average 5-6 ft and 100-145 lbs. Speed: Base speed is 30ft. First, all Elves have a degree of dark vision at 60ft. Sub-Races: Elves have three different sub-races that give them different abilities. High Elves: High Elves are the more prestigious of the three subraces. They start with a wizard cantrip and a choice of 1 additional language. They are more attuned to nature than their counterparts. They also can attempt to hide in plain sight if they are surrounded by natural features like rain or mist. Drow: Drow or Dark Elves are the final sub-race of Elves. They typically live in the Underdark or underground and have dark skin. Because of this, their dark vision is even better than most elves. They have 120ft of dark vision, but that comes at a price. They have disadvantage to attack and perception rolls in direct sunlight. Their high dexterity makes them graceful but deadly melee fighters. Their modifiers to intelligence or charisma combined with their innate magic abilities make them formidable spellcasters. Firbolg Firbolgs are one of the fey-like humanoids in DnD 5e.
Pathfinder НРИ персонажи. Сильва раса ДНД. Сезонные эльфы ДНД. Раса Эльф ДНД. Рост эльфов ДНД. Данжеон энд Драгонс расы. Подземелье и драконы расы. Ликантропы ДНД 5. Ликантропия ДНД. DND оборотень. Тритон ДНД 5. Triton DND 5e. Ящеролюды Pathfinder. DND 5e житель. ДНД раса Жуков. Линнорм Pathfinder. Шелин Pathfinder. Гробница аннигиляции ДНД. Забытые королевства расы. Дворф забытые королевства. Сфера ДНД. Днд5 тилвиртон. Фирболг ДНД раса. Эльф Эладрин. Эладрин ДНД. ДНД 5 эладрины. Эладрин Эльф ДНД. Дампир ДНД. ДНД персонажи группа. ДНД Леоналы. Орки Forgotten Realms. Neverwinter Nights 2 полурослик. Pathfinder прегены. ДНД 5 расы и классы. Юань ти ДНД 5. DND Юан ти. Юань ти раса ДНД. Юань ти ДНД 5 раса. Мерфолки ДНД. Pathfinder полуорк. Полуорк ДНД 5. Dungeons Dragons полуорк. Юань ти ДНД. Цаэски tes. Рашеми ДНД. Расы Фаэруна ДНД. Тетирианец ДНД. Ааракокра Aarakocra. Ааракокра ДНД 5. DND Ааракокра. DND 5 Ааракокра. Совлин ДНД. Совлин ДНД 5.
Так что достаточное число культистов и последователей злых богов могут пойти на многое, чтобы переманить аасимар на сторону зла. По этой же причине, а также потому, что асимар не так много в нашем и других мирах, многие из них предпочитают скрывать свои личности и внешность под масками, просторными одеяниями с капюшонами, а также другими способами. Ведь появление аасимар на какой-либо территории, подконтрольной адептам зла, это верный способ навлечь на себя их ярость. А большая часть аасимар достаточно благоразумны и хотя они и живут ради добродетели и противостояния злу, все же не склонны вести себя опрометчиво и бросаться в бой на многократно превосходящие силы противника без тщательной подготовки. Наставники аасимар У аасимар есть особая связь с небожителем-наставником, который является покровителем и во многом учителем для аасимар. Наставником могут быть дэвы, а также другие существа, родом с Семи Небес, а в редких случаях даже божества. Связь с наставником обычно проявляется с самого раннего возраста и осуществляется посредством сновидений, поэтому часто аасимар не получает конкретные приказы или инструкции, и не может напрямую беседовать с небожителем. Зачастую покровитель наставляет аасимар на праведный путь путем туманных видений, ожидая, что аасимар будет соответствовать выбранному пути добродетели, станет служить примером для окружающих и обратит их к добру. Способности аасимар По большей части аасимар от рождения отличаются харизмой, обладают мощным обаянием и проницательностью, которое позволяет им подмечать такие вещи и, на первый взгляд, мелочи, которые недоступны большинству других рас. Если говорить о физических способностях, то аасимар могут видеть практически в полной темноте, а также обладают способностью излучать магический свет, в том или ином виде в зависимости от возможностей конкретного аасимар. Также, как и многие из их небесных предков, аасимар имеют устойчивость к воздействию кислот, экстремального холода или электрических зарядов. Общество аасимар Как я уже упоминал, аасимар достаточно редки на Ториле и в других мирах, поэтому неизвестно не то что о государствах, но даже об отдельных городах, населенных преимущественно аасимар. На самом деле многие из них могут прожить всю жизнь, так ни разу и не встретив другого аазимар. Отмечу только, что в Малхоранде аазимар были более распространены и могли объединяться в небольшие общины. Религия аасимар Из-за врожденной связи с божествами и небожителями аасимар как правило религиозны, но далеко не все из них служат какому-либо единственному богу. Они в целом преданны заветам добродетели, стремятся поддерживать добрых божеств и противостоять злым силам. Поэтому аасимар часто становятся паладинами и священнослужителями.
Ресурсы на русском языке для D&D 5e
В пятой редакции тифлинги сохранили статус стандартной игровой расы, хотя вместе с гномами, полуорками, полуэльфами и драконорожденными вошли в список uncommon races из PHB, то есть рас, чьё присутствие в мире добавочно оговаривается на уровне сеттинга. A mainstay in every DnD setting, and in real life, humans are renowned for their adaptability, perseverance, and just how much they get done in such a relatively short lifespan. Previous Про механику рас в пятой редакции.
The best wizard race
Отличительные знаки добровольных народных дружин днд повязка дружинника значок народного дружинника рсфср, 1970-е удостоверение дружинника знак. Расы и происхождения. Сборка персонажа в DnD – это бесконечный выбор.
Dhampir 5e Guide
Whilst a variety of human variants exist in the Eberron setting to represent Dragonmarks, this article will focus on the PHB variety of humans found in all settings. In settings like the Forgotten Realms, humans of similar characteristics are often found as part of certain regions of the world, although individuals from those places travel and adventure across the land. Humans mix well with all races, often serving as ambassadors, merchants, and diplomats and picking up the native languages of the races they deal with most.
Radiant consumption is excellent for cloud control, and Necrotic Shroud works very well on a paladin.
A cool thing about having an Aasimar Paladin is that you can fly. You also get a few early-game spellcasting abilities that help you pull your weight as a paladin in the early levels. Another great thing the Satyr paladin has is its significant magic resistance.
This magic resistance is excellent to help you tank when you are fighting on the frontlines, and your enemies have spells like fear, stun, paralyze, levitate , and so on. Because Satyrs have extra movement, they can quickly close the gap with your enemies when you unleash your smiths upon them. Best Race for paladin conclusion If you want to choose the best Race for a paladin in 5e DnD, you have many options, all content for that title.
In my opinion, the Variant Human is the best choice for a mighty paladin.
Barbarian and Fighter are you best options, with paladin as another standout provided you have the Charisma to fuel your class abilities. Human Humans are the most common and well-rounded race in the Forgotten Realms and any other world you may find your self adventuring.
With many aesthetic varieties, they are all similarly equipped stat and skill-wise. Size and Speed: Humans are medium-sized creatures. Depending on how you roll your ability scores, this may be a better choice than the vanilla option.
Preferred Class Humans are equally equipped to be any class. With flexible ability score adjustments and a feat provided by the Variant Human, you can gain an edge at first level no matter your walk of life. Tiefling The devil-touched have marks of their infernal heritage.
They have horns, colored skin, strange eyes, forked tongues, or any combination thereof. Born of the underworld, and with abilities fitting of their heritage, Tieflings are a powerful race. Size and Speed: Tieflings are medium-sized creatures.
Darkvision: Tieflings have great Darkvision, able to see in low light and darkness to 60 feet. Hellish Resistance: Fire is the most common damage type, and Tieflings resist it. Infernal Legacy: The best ability available to them, Tieflings gain access to spells as they advance in level, able to cast thaumaturgy, hellish rebuke, and darkness.
Each replaces or adds to an existing ability of the Tiefling base racial traits. Feral: Swapping the Charisma increase for Dexterity gives you a weapons focus rather than a spellcasting one. Feral Tieflings can become archers rather than casters.
Hellfire: Another spellcasting swap, this variant gives you the burning hands spell instead of hellish rebuke, which makes you more overtly offensive. Each comes equipped with unique abilities that give them a different flavor from the vanilla tiefling. Baalzebul: The spells granted are substituted with ray of sickness and crown of madness.
Dispater: The Intelligence score increase is replaced with Dexterity, and the spells are replaced with disguise self and detect thoughts. Fierna: The Intelligence score increase is changed to Wisdom, and the spells changed to friends, charm person, and suggestion. Glasya: The Intelligence score increase is changed to Dexterity, and the spells changed to minor illusion, disguise self, and invisibility.
Levistus: The Intelligence score increase is changed to Constitution, and the spells changed to ray of frost, armor of agathys, and darkness. Mammon: The spells are changed to mage hand, floating disk, and arcane lock. Mephistophles: The spells are changed to mage hand, burning hands, and flame blade.
Zariel: The Intelligence score increase is changed to Strength, and the spells changed to searing smite and branding smite. Their racial abilities will compliment the class abilities provided by either very nicely. Noble, Fierce, and quick to quarrel, they have powerful teeth and claws and do not hesitate to use them.
Leonin form a powerful family unit and are fiercely loyal to one another. They will perform well in a party that upholds these values. The Leonin race is absolutely packed with strong abilities geared for hunting prey and tearing them to shreds.
Size and Speed: Leonin are medium-sized creatures. Their base speed is 35 feet per round. Leonin are 5 feet faster than average, meaning they can run down most foes easily.
Еще в июне главный разработчик правил Dungeons and Dragons Джереми Кроуфорд заявил о скором выходе новой игры на основе этой системы. Этот вариант подчеркивает, что каждый человек в игре — личность со своими собственными способностями». Та же Magic: The Gathering на волне BLM убрала из колод «расистские карты», вроде Invoke Prejudice, на которой изображены существа, похожие на ку-клукс-клановцев, или «Крестового похода», который дает преимущества «белым» существам. Однако вскоре другая часть игроков обратила внимание на то, что сам Джереми Кроуфорд, применительно к новой игре, старательно обходит термин «раса» стороной.
5E Racial Stat Bonus Chart
Ваша Сила и Телосложение увеличивается на 2 пункта, значение Харизмы уменьшается на 2 пункта, а значение Интеллекта уменьшается на 4. Вирус ВРЭ увеличил ваше сопротивление к вредоносным эффектам окружающей среды. В случае получения радиации вы получаете лишь половину очков радиации и меньше подвержены эффектам облучения. Однако есть и плохая сторона - все медикаменты и препараты действуют на вас лишь в пол силы. Рожденный для войны. Ваша специфическая физиология позволяет вам эффективнее переносить урон. Повторное использования этой способности возможно только после совершения продолжительного отдыха. Вы так же не можете использовать обычную броню, если только она не предназначена исключительно для Супермутантов. Агрессивные переговоры. Ваш ужасный внешний вид зачастую определяет характер вашего общения с окружающими, если вы, конечно, не отрываете им конечности до этого. Вы получаете владение навыком "Запугивание".
Помните, однако, что большинство людей и даже некоторые гули, относятся к таким как вы крайне предвзято, предпочитая сначала стрелять, а потом уже спрашивать. Мощное телосложение.
Раса локсодонов появляется в «Путеводителе гильдмастера по Равнике». Это гуманоиды-слоны, известные своим спокойным нравом и стремлением к знаниям. Хотя некоторые игроки, возможно, не захотят играть за слона, им следует подумать, хотят ли они играть за монаха, поскольку локсодоны — одна из немногих рас, идеально подходящих для этого класса. Это означает, что вы можете играть за монаха, которому не нужен высокий показатель Ловкости, поскольку Сила также хорошо подходит для его атак. У них также есть Хобот, с помощью которого можно наносить удары без оружия или пытаться схватиться, что дает вам дополнительную возможность, когда ваш персонаж связан или теряет конечность. Свертывание конструкции-грейфера Loxodon Monk, сосредоточенной вокруг хобота слона, также является верным способом заставить вашего DM искать новое хобби, например, гольф или подводное плавание. Это потому, что Кендеры — одна из самых раздражающих рас, поскольку окружающий их лор дает игрокам возможность действовать разрушительным образом из-за того, как они изображены в романах «Драконье копье». Кендеры — раса, обитающая в мире Кринн из кампании Dragonlance.
Представители некоторых рас считаются Маленькими от 2 до 4футов [от 66 до 122 сантиметров] ростом , и из-за этого некоторые правила игры действуют на них по-другому. Языки В зависимости от расы, ваш персонаж может говорить, читать и писать на определённых языках. Подрасы Некоторые расы имеют разновидности, именуемые подрасами. Их представители имеют черты родительской расы в дополнение к чертам, указанным для их подрасы. Отношения между подрасами значительно варьируются от расы к расе и от мира к миру.
Опубликованные приключения обычно включают в себя историю, иллюстрации, карты и цели, которые требуется достичь игрокам. Некоторые из них включают описание местоположения и раздаточные материалы. Связанная серия приключений обычно называется «кампания» [13].
Места, где происходят эти приключения, такие как город, страна, планета или вся вымышленная вселенная, называются « сеттингом кампании» или «миром» [14]. Помимо использования готовых сеттингов, мастер может разрабатывать свои собственные вымышленные миры для использования в качестве сеттинга кампании. В первом издании требовалось наличие миниатюр настольного варгейма « Chainmail », однако в последующих редакциях роль миниатюр была снижена, благодаря возможности описывать ход сражения в устной форме [16] [16]. Большинство миниатюр имело высоту 25 миллиметров. В настоящее время официально поддерживается Wizards of the Coast. Mystara [en] — с конца 1970-х. Не поддерживается официально с 1999. Именно по этому миру был снят фильм « Подземелья и драконы » 2000 года.
Поддерживается компанией Zeitgeist Games. Hollow World [en] — c 1990. Red Steel [en] — с 1994.
Best Race for a paladin in 5e DnD [Ranked]
fantasy government types for DnD 5e. DnD races 5e (5th edition) refer to the different humanoid species that players can choose from when creating their characters. Калаштар имеют преимущество на ментальных спасбросках (Инт, виз, хар) в силу раздвоения личности, свойственного их расе. Здесь представлены совершенно новые классы и расы, вдохновлённые вселенной Warcraft, а также новое снаряжение, умения, заклинания и многое другое. Это раса, когда-то заколдованная так, чтобы исполнить любые три желания владельца Золотой шапки.
Почему именно эти игры?
- The best wizard race
- [Top 10] D&D: Most Popular Races
- [Top 10] D&D: Most Popular Races
- Расы dnd 5 редакция – Расы / Статьи D&D 5
- Best Race for a paladin in 5e DnD [Ranked]